Tuesday, January 20, 2015

KESIHATAN adalah KEKAYAAN

Assalamualaikum..
apa khabar Dunia...
Hari ini kita sihat...betul2 ke kita sihat?
Jawapan tu kita boleh tahu dengan sejauh mana kita mengambil berat tentang kesihatan diri kita sendiri..
Makanan seimbang!!!..seimbang tak?
Minum air dengan 6 sifat air (bermineral, beralkali, berzat, kaya oksigen...BERSIH, menyucikan)!!
atau kita sekadar minum air paip yang dibekalkan SYABAS?
atau suka minum manis??
Bersenam sekurang2 nya 3 kali seminggu!!  ..atau 3 minggu sekali?



Semua itu memberi kesan kepada kesihatan kita..
PERCAYAla...kesihatan kita hari ini ada lah kekayaan sebenar...
bayangkan kalu org banyak duit, tapi sakit....makan kena pantang, pergerakan terbatas..berguna tak duit dia yang banyak tu?

ada orang kata..
kalau kita MISKIN..jangan sakit.....sebab?
sebab KOS RAWATAN hari ini sangaaaaaaat mahal..
ada yang redha mati sbb xmampu nak bayar kos tersebut...So SAD

Duit yang kita cari...adalah wajib utk kita peruntukan utk kesihatan kita.
Budaya sesetangah orang sibuk melayan gadget, handphone....tambah aksesori kereta...hand bag...
saya bercakap budaya orang makhluk asing..makhluk bumi smua bagus...
Kalau tak bagus... tak baca blog kesihatan ..kan kan kan..

Cube amik masa 5 minit...google, kulit figure orang Korea:
kulit cantik, rambut tebal dan hitam...

semua orang tahu..kecantikan itu datang dari amalan pemakanan mereka..betul?
Walaupun lelaki...tengok ni...kalah kulit baby


Sebahagian orang pulak...bila dah sakit baru nak cari supplement...
sedangkan supplement adalah amalan orang sihat yang elak sakit..
bila dah kena sakit...kesan penyembuhan lambat la
Bila x baik dr penyakit itu, salahkan produk 'menipu'...

Namun saya masih yakin, ramai antara kita yang masih ingin mengamalkan hidup sihat sehingga akhir hayat...
beri peluang kepada diri untuk mencuba sesuatu yang terbukti baik untuk tubuh.
kerana saya juga tergolong dari segilintir orang yang sanggup span duit untuk kesihatan saya. Tapi !!
Saya akan pastikan produk tu :
*SELAMAT, disahkan KKM...pastu 
*BERKESAN, berpandukan testimoni dan 
*yang paling penting HALAL, disahkan JAKIM..

Ustaz cakap....jaga kesihatan itu juga suatu tuntutan agama...
Badan kita ni amanah ALLAH..
Kalau kita pandang ringan atas AMANAH ALLAH....apa jadi..ceciter..


Baiklah.. sekian dulu pengkongsian dan rahsia keremajaan saya di hari yang damai ini

saya kongsi khas untuk orang2 kesayangan saya..

Hubungi jiha 0192721036







No comments:

Post a Comment