Tuesday, December 29, 2015

Tips Awet Muda Secara Islam

Assalamualaikum 
Salam 1 Dunia.
Alhamdulillah masih diberi peluang menyemai benih untuk dituai di akhirat. InsyaAllah..
Tingga berapa hari je kita nak melangkah ke tahun 2016.
Semua orang terasa sungguh cepat masa berlalu. 
Nama pun akhir zaman..Allahuakbar.
Tengok cermin,selain tengok saiz badan dan jerawat..tengok wajah semakin tua. Terima la hakikat semua orang akan melaluinya..kalau panjang umur.




Tahukah anda penuaan boleh dilambatkan. Pilihlah cara mana.
Harini jiha nak share petua awet muda cara islam.
Sumber : internet 

#1 : Bangun pagi, bukak je mata terus urut wajah anda dari bawah dagu ke atas dahi bersama selawat Nabi. Buat 3 kali. Buat setiap hari tau..

#2 : Sebelum gosok gigi, minum air kosong. Biarkan 10 saat, selawat dan telan. Kita nak enzime semulajadi tu terkumpul dan masuk dalam tubuh. Geli? Kata nak muda...buat tau

#3 : Amalkan potong kuku pada hari2 yang disunatkan dalam Islam iaitu Isnin , Khamis dan Jumaat. Dah potong, tanam tau..jangan sepah2. Hargai ia.

#4 : Semasa make up pagi2 sebelum gi keje tu, baca selawat di kedua tapak tangan dan usap ke muka anda dengan niat dalam hati " indahkan wajahku seperti Nabi Yusuf.." pastu senyum sorang2. 

#5 : Selepas solat Subuh baca surah Yusuf, pastu minum air suam sebanyak 3 teguk. Wajah akan kelihatan muda dari umur anda..WOW..tapi niat kena  betul la..jangan baca Quran sebab nak muda saja.. Rugi !! Niat membaca Al Quran kerana Allah Taala..Jangan terkezzut kalau ada orang kata anda nampak makin lama makin muda.

#6 : Sural Al Waqiah ayat 35 - 38..hafal !! Baca dalam hati tiap kali mandi. Semasa curahan pertama air di kepala.



#7 : Amalkan bangun awal pagi dan mandikan embun. usap embun dari hujung daun pada wajah, rambut dan kulit badan. Khasiat alam tu. agak susah la pada mereka yang duduk di kota. Embun dah campur habuk. 

#8 : Yang ni agak adventure. Amalkan mandi air telaga sulung. Maknanya anda orang pertama amik air dari telaga tu. Agak2 jam berapa tu ye? 

#9 : Perasan tak, muka kita agak berminyak lepas bangun tidur? Ini masa sesuai nak urut wajah. Guna jari telunjuk kedua-dua tangan, mula dari dagu, buat circle ke pipi ke hidung ke dahi.
Lepas tu minum air suam langkah #2 tadi yek.

#10 : Amalkan krim Bio Ever Plus yang diformulasikan dari bahan terbaik untuk antipenuaan anda. Tiada kesan sampingan. Terbuksi dalam masa 5 saat. Jangan percaya..cuba dulu. Hubungi sekarang JIHAJUMI 0192721036




AMARAN :
Jangan sesekali urut muka anda dari atas ke bawah. Kita ada tarikan gravity. makin kebawah la pipi kita nanti.

Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat untuk anda semua. Jom amalkan minum air alkaline dan beroksigen tinggi dan amalkan #bioever untuk hidup lebih gembira

Jaga Diri, Hiasi Peribadi

JIHAJUMI 

No comments:

Post a Comment